De oversteek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu De oversteek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

De oversteek

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

De oversteek.
Daar stonden we dan. Meer dan op tijd om in te checken voor de ferry naar Wellington. Maar de boot zelf had 1 uur vertraging.
Mooi een genoeg tijd om te internetten zou je denken. Ook genoeg netwerken om op in te loggen. Zelfs een gratis netwerk. Alleen zou voor je de meeste netwerken een nieuwe betaalde account moeten aanmaken. Dat kan zelfs met een creditcard. Maar dan heb je de zoveelste betaalde account, want er zijn veel verschillende providers. Helaas is gratis internet te instabiel of te druk.
We stonden tussen de motoren van de Wanaka Motorcycle Club die met hun jaarlijkse rit bezig waren.
Ondanks de snelheidslimiet van 100 km/u zie je veel zware motoren. Ook veel Harley's en ook zeer regelmatig Triumphs. Vooral de mooie Bonneville modellen van Triumph (kwijl, kwijl).

Goodbye South Island

Daar gaan we dan op weg naar het Noorder eiland, nieuwe avonturen en voor mij ook delen die ik nooit gezien heb.
Met een beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van het Zuider eiland.
Wat was het mooi. De bergen en mountains, die je bijna vanaf elke plek kan zien (bergketen die van noord naar zuid loopt) De lang gerekte stranden en kleine ingesloten baaien. De bijzondere plekjes waar we met onze camper hebben gestaan. Het weer is ons ook goed gezind. Het is nu ook weer een prachtige dag om de overtocht te maken. Op naar het Noorder eiland!

We zijn in Wellington aangekomen. Toch wel leuk om nog een stukje oceaan meegemaakt te hebben.
Bij toeval kwamen we op een " motorhome parc" midden in het centrum. direct aan de drukke straat, maar dat hadden we er wel voor over om de hoofdstad nader te bekijken.