Bluff - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Bluff - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Bluff

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hokitika

We werden vanochtend wakker met uitzicht op de baai van Bluff.
Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Invercargill om boodschappen te doen.
Daar vonden we Countdown terug. Onze favoriete winkel.
Het kostte ons wat moeite om Invercargill te verlaten, maar gingen daarna op weg naar Curio Bay. Daar wachtte ons een prachtig uitzicht over een breed strand met in de verte hoge rotsen. Het strand was nagenoeg verlaten. Zoiets zie je anders in Amerikaanse film die zich in Californië afspelen.
Op het strand van Curio Bay hebben we het Petrified Forrest gezien. Dit zijn versteende resten van bomen. Dit is alleen maar bij eb zichtbaar.
Ons volgende doel werd Purakaunui Falls. Via, weer, een weg met gravel kwamen we daar aan. Op zich niet spectaculair, maar wel leuk om gezien te hebben.
Helaas moesten we de weg met gravel vervolgen. Deze zou voorlopig ook niet stoppen, want onze volgende DOC camping lag ook aan deze weg.
Nu is dat op zich niet erg, maar omdat onze route wat afgelegen was kwamen we geen tankstation tegen. De camping hebben we gevonden, maar ten koste van een bijna lege tank.
Gelukkig maakte het uitzicht van de camping alles goed. Direct aan het strand gelegen. Een breed strand dat overgaat in hoge kliffen. Purakaunui Bay.
Morgen maken we ons weer zorgen over de tank