Kai Iwi Lakes - Reisverslag uit Kai Iwi, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Kai Iwi Lakes - Reisverslag uit Kai Iwi, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Kai Iwi Lakes

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

02 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Kai Iwi

Het ruisen van de oceaan wekte ons vanochtend. We zouden er aan kunnen wennen.
Na een wederom koude douche en het ontbijt zijn we op weg gegaan.
Verder de Twin Coast Discovery Highway op.
Onderweg hebben we gebruik gemaakt van de ferry naar Rawané.
Om vervolgens door te rijden naar het Waipoua Forest Om Kaoribomen te bekijken. Daar hebben we de Four Sisters gezien. Vier bomen die uiteindelijk samen één boom zijn geworden. Ookmwas daar de twee na grootste Kaoriboom te zien. Heel indrukwekkend vanwege de hoogte en de omtrek.
Deze bomen zijn door kap en ziekte aanzienlijk uitgedund in aantal. De DOC doet er alles aan om verdere afname van het aantal bomen te voorkomen. We moesten onze schoenen schoonmaken met een desinfecterend middel.
Hier in Nieuw Zeeland staan de brievenbussen van de woningen aan de straat op het platteland. Qua uitvoering is er geen grens aan de fantasie. Men gebruikt er zelfs oude magnetrons voor.
Om te overnachten hadden we twee campings aan de Kaiwi Lakes in gedachten. De eerste was helemaal leeg. Beheer is er niet. Men komt op een gegeven moment de huur ophalen. Op de andere camping was al meer te doen. Daar zijn we ook gebleven. Het is ook te merken dat het weekend is. De ene na de andere kampeerder kwam aan. Al dan niet vergezeld met een boot of jetski. Overigens spreekt men met elkaar af. Er ontstaan steeds grotere gezelschappen kampeerders die bij gaan staan. En elkaar ook kennen natuurlijk.

• 02 Maart 2013 - 15:32

Alex Van Hoorn:

Hallo Jos en Caroline.

Bijna aan het einde van jullie trip, bedankt voor de verslagen, ik was hierdoor ook een beetje op vakantie.
    Alvast een heel goede terug reis.

We spreken volgende week wel iets met elkaar af.

Groeten

Alex