Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Kerikeri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Kerikeri

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

28 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Na het ontbijt zijn we vanochtend nog even over de camping gelopen. Dat leverde nog een verrassing op. De camping was veel groter dan op de eerste blik leek. Overal waren nog plekjes op de camping die we nog niet gezien hadden. Allerlei soorten huisjes, tenten, zigeunerwagentjes. Aan het water, in het bos. Bijna allemaal verstopt.
We gingen op weg naar Kerikeri. We hebben daar Rewa's village bekeken. Een Maori dorp uit de tijd voordat de Nieuw Zealand door de Europeanen ontdekt was. In Kerikeri was ook het eerste stenen gebouw in Nieuw Zeeland te zien.
We zijn verder gereden om het meest noordelijke punt van het Noordereiland te zien.
Onderweg wilden we een klein stukje omrijden om de Ninety Mile Beach te zien.
Daarvoor moesten we via een stuk onverharde weg rijden. Dat hadden we al vaker gedaan, maar deze weg was zo ruig dat we halverwege omgedraaid zijn.
De Ninety Mile Beach is 90 mijl strand dat je met de auto mag berijden. Wij mogen het niet, omdat dit door de verhuurder verboden is.
Onze huidige camping is er weer een van de DOC. En wel in Rarawa Beach. Je loopt er weer zo naar het strand. Douches zijn er ook. Alleen met koud water. Maar dat is geen probleem. Ben je lekker snel wakker.