Kaiapoi - Reisverslag uit Kaiapoi, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Kaiapoi - Reisverslag uit Kaiapoi, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Kaiapoi

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

08 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Kaiapoi

Vandaag hebben we er een rustdag van gemaakt en zijn we op dezelfde camping blijven staan.
We wilden van de camping naar Kaiapoi lopen. Een wandeling van 4 kilometer.
Op een gegeven moment waren we het spoor volledig bijster. Een aardige meneer vertelde ons de weg. Hij vertelde ook over de aardbeving en de gevolgen daarvan. Veel van de huizen in de omgeving zouden worden gesloopt. Er zou geen herbouw meer plaatsvinden. Toen viel het ons ook op hoeveel huizen leegstonden, al gesloopt waren en hoeveel huizen gestut waren. Ook waren er posters te zien waarop mensen hun ongenoegen uiten over de financiële afwikkeling. Net als het niet meer bestaande centrum van Christchurch erg indrukwekkend.
Na al het geouwehoer met free internet en betaald internet zijn we vanmiddag naar de Mac geweest. Niet voor zo'n kleffe burger met van die luciferfriet, maar voor een redelijke cappuccino met carrotcake. Eigenlijk gingen weer heen voor free internet. En eindelijk een verbinding waar we wat mee konden.
'S Avonds zijn nog een keer bij Harrie en Noor langs geweest. Michael gezien
En weer verder bijgekletst.
Morgen vertrekken we naar Kaikoura.

• 08 Februari 2013 - 07:55

Rob:

Stoere Jos en Caroline,

Zo te zien gaat het juliie prima en niet zonder "tegenslag". Goed te horen, ik zie dat internet daar een probleem is, maak maar vast afspraken voor mij Jos, de maand Maart heb ik nog vrij in de agenda ;)
    Safe trip jongens!
    Grt, Rob