Arthur's Pass - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Arthur's Pass - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Arthur's Pass

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

07 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

De zon straalde vanochtend weer. Dat maakte het vertrek van weer een leuke DOC camping niet makkelijker, maar er is meer te zien.
Al zigzaggend zijn we over het eiland gereisd de afgelopen tijd. Daar maakten we vandaag geen uitzondering op.
De reis ging van Hokitika naar Kaiapoi via Arthurs Pass. Natuurlijk weer met de gebruikelijke spectaculaire uitzichten. Onderweg hebben de Devils Punchbowl Falls bekeken. Verderop ook de Cave Stream. Een onderaards stromende rivier. De grot kun je op eigen gelegenheid in. De tocht duurt ongeveer een uur. Je loopt in het water. Kruipt door lage doorgangen. Je moet er wel op gekleed zijn en waterdichte lampen meenemen. Wij waren niet voorbereid, dus hebben deze ervaring maar overgeslagen.
Het valt me op hoe actief de Nieuw Zeelanders zijn. En hoeveel ze er ook op uit trekken. Vandaag was het Waitangi Day waarbij iedereen vrij is. Dat was ook goed te merken. We zijn geëindigd op een camping in Kaiapoi. Geen DOC camping, dus een douche en een mogelijkheid om de was te doen.
Morgen blijven we nog een dag om Harry en Noor no g een keer te zien.

• 07 Februari 2013 - 20:32

John:

Wow het lijkt allemaal heel snel te gaan ,,,,, en ik geloof dat mijn zus weer geluk heeft gehad met het weer ON THE WEST COAST !! Geniet ze groeten aan Harry en Noor en waar blijft de foto van jullie huisje op wielen Gr. John