Alberttown - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu Alberttown - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

Alberttown

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Vanmorgen vertrokken we met een ongemakkelijk gevoel vanwege een nogal lege tank. Eerst weer over de lange gravelweg, voordat we onze weg echt konden vervolgen.
Gelukkig was er in het eerst volgende dorp een tankstation. Onze creditcard werd geaccepteerd door de automaat en konden we tank weer volgooien.Overigens betaalde we hoogste prijs voor de diesel tot nu toe. $1,63 ongeveer €1,14. Het belangrijkste: we konden weer verder rijden.
Hoogtepunt van vandaag was Nugget Point. Een rots met daarop een vuurtoren. De nuggets waren rotsen rondom de rots met daarop de vuurtoren.
Op rotsen lagen zeeleeuwen met kleintjes. Met de verrekijker was het goed te volgen.
We vervolgden onze weg. Omdat we ons nog niet gewassen hadden wegens een gebrek aan zoet water namen we onderweg een verfrissende duik in de rivier Clutha. Dan blijkt ook weer eens hoe handig een camper is. Je hebt alles bij je. We zijn nu gestopt in Alberttown en staan daar op de camping.
Morgen is weer een dag.

• 06 Februari 2013 - 12:02

Piet:

Nog steeds goed weer, met Harry en Noor zijn ben ik ook die kant op geweest, toen ik alleen daar was heb ook het versteende forest gezien, groetjes