zo mooi - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu zo mooi - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Caroline en Jos - WaarBenJij.nu

zo mooi

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Jos

01 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Sandflies.

Aan ons verblijf tussen de bergen is een einde gekomen.
We hebben het ontbijt in de zon gedaan met een schitterend uitzicht op de omringende bergen. Onvergetelijk.
Helaas kwam ook daar weer een einde aan.
We moesten verder.
We willen met een tussenstop naar Milford Sound.
Onderweg zijn we gestopt in Te Anau voor boodschappen.
Daar bevond zich een restaurant met de naam The Sandfly.
Een vreemde naam, maar naar later bleek wel toepasselijk want we bevonden ons in het gebied waar dit beestje in grote getale voorkomt.
Het zijn kleine vliegjes die bloed drinken en je daarvoor prikken.
Gevolg jeuk. Daarnaast wordt je doorlopend belaagd. Dat maakt buiten zitten geen pretje.
We hebben weer een DOC camping gevonden. Met, ja alweer, uitzicht op de bergen. In eerste instantie leken we alleen te staan. Maar er kwamen steeds meer kampeerders bij. Daar hebben we de nacht doorgebracht.
Omdat we de grote meute toeristen In Milford Sound voor wilde zijn, zijn we vanochtend op tijd opgestaan. Om 9.00 reden we aan.
Milford Sound ligt in de Fjordlands. De naam Fjordlands zegt het al: fjorden.
De weg naar Milford Sound is spectaculair. Via een wijde vallei, met de bergen aan weerszijde, wordt je verwelkomt. Daarna gaat de weg omhoog met prachtige uitzichten op bergwanden en snelstromende rivieren tot je aan de Homer tunnel komt.
Via deze ca. 1 km lange tunnel krijg je toegang tot Milford Sound.
Na een afdaling zijn we in de haven aangekomen. Hier hebben we een 3 uur durende cruise geboekt. Weer spectaculaire uitzichten. Tussendoor werd aangelegd bij het Milford Discovery Centre. Daar kreeg je uitleg over de flora en fauna. Via een onderwater observatorium kreeg je zicht op de grote diversiteit aan leven onderwater.
Omdat de tunnel om 6 uur dichtging zijn we nadat, we weer het vaste land onder de voeten kregen, in onze bus gestapt op zoek naar een camping.
Dat werd weer een DOC camping. Met ons eigen plekje aan het Lake Te Anau.
Het waaide wel hard, maar dat weerhield mij er niet van een frisse duik te nemen.
Een beperking van de een DOC camping is dat er niet of nauwelijks faciliteiten zijn. De huidige camping heeft alleen wc's. en stromend water, dus als je b.v. wilt douchen dan moet je gebruik maken van het eventueel aanwezige meer.
DOC campings kosten niets tot niet veel, maar staan vaak wel op prachtige plekjes in de natuur.
De mensen hier in Nieuw Zeeland zijn ongelofelijk aardig. Altijd in voor een praatje. En zeer behulpzaam.
Overigens geldt dat niet voor de hele bevolking, zoals wij mee maakten toen wij met onze camper op een grotere weg invoegden. Wij overschatte onze eigen acceleratievermogen. Hier werden wij even later hartelijk voor bedankt nadat men ons weer inhaalde met uitgestoken arm en middelvinger.
Maar ach, allemaal weer snel vergeten.

• 01 Februari 2013 - 08:46

Marieke Peterse:

hoi caroline en jos,
    Ik wilde jullie nog even een hele fijne reis wensen! wat een prachtig land he ik krijg zo weer heimwee.
    geniet ervan!

• 01 Februari 2013 - 08:50

Riet:

Wat een mooi verhaal, we kunnen ons goed voorstellen wat jullie allemaal zien en beleven, vooral die DOCcampings. Jullie geven een goed beeld van de reis en ook dat jullie er zo van genieten.

Groetjes
    Riet.